Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

12.12.14 / dotaz č. 54355
Dobrý den , máme dotaz ohledně špatně vyúčtovaného topení v hotelu kde je hotel , restaurace a byty . Faktura neodpovídá vyučtování za 14 měsíců . je při álohách 1500,- nedoplatek 5600, - a za 9 měsíců přes zimní období 2023-2014 nám dodal fakturu na nedoplatek 16000,- Po stížnosti ji snížil ma 12000,- ale stále je to moc v chybí mu tam správnš vyučtovaný hotel a restaurace A ani budova nemá enrgetický štítek , táhne okny a nejsou odečty na radiátorech . Je možno se proti tomuto bránit Děkuji
Dobrý den,
z Vašeho dotazu není patrné, zda se jedná o spor 1) s dodavatelem energie, nebo 2) např. s vlastníkem objektu, který energii dále rozúčtovává jednotlivým nájemníkům.

ad1) Při špatně provedeném vyúčtování, podejte reklamaci u dodavatele energie. Pokud se nedohodnete, můžete se obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), aby Váš případ prošetřil.
Zároveň si ověřte stavy měřičů (elektroměr, plynoměr apod., podle toho, o jaký typ energie se jedná) a porovnejte se stavem uvedeným ve faktuře, zda to odpovídá.

ad2) V případě, že se jedná o přeúčtování energie jednotlivým nájemníkům, tak záleží, jaké je nastavení pravidel v nájemní smlouvě, kde může být nastaveno např. rozúčtování podle podlahové plochy nebo podobného klíče.
Povinnost mít instalovány rozdělovače topných nákladů na topení platí až od 1. 1. 2015. V současné době tato povinnost zatím neplatí.

Doporučuji domluvit si osobní schůzku v některém ze středisek EKIS. Při osobní schůzce je možné podrobně projít položky faktury či rozúčtování a navrhnout další postup. Seznam středisek naleznete na https://www.mpo-efekt.cz/cz/ekis/strediska-EKIS/.

S pozdravem
Jan Antonín