Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

19.5.17 / dotaz č. 81062
Dobrý den,
rodiče včera navštívil údajný zástupce ČEZU, že jim jde vrátit přeplatek za elektřinu. Chtěl vidět vyúčtování, odkud si opsal nějaké údaje a chtěl od nich podepsat souhlas, že budou za elektřinu platit méně. Teprve, když ten pán odešel, se rodiče všimli, že je souhlas podepsaný na papíře s hlavičkou Centropol. Když jsem to pak četla, rodiče vlastně podepsali souhlas s přechodem k jinému dodavateli. To ale nechtějí. Můžete mi prosím poradit, jestli jde nějak ten souhlas odvolat a pokud ano, jak správně postupovat?
Děkuji.
Dobrý den,

bohužel je to běžný postup podomních prodejců. Jak uvádíte, vyžádají si vyúčtování nebo smlouvy se stávajícím dodavatelem, opíšou si údaje do nových smluv a ty pak pod různou záminkou dají spotřebitelům podepsat.

Od smluv uzavřených takto při podomním prodeji můžete odstoupit 2 způsoby.

- Na základě občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit do 14 dnů od podpisu. Rozhoduje přitom datum odeslání písemného odstoupení.
- Po této lhůtě je možné odstoupit na základě energetického zákona, a to ještě 15 dnů po zahájení dodávek. Stačí, pokud patnáctý den po zahájení dodávky odešlete výpověď smlouvy dodavateli. Výpovědní doba činí v tomto případě 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.

Odstoupení od smlouvy zasílejte vždy písemně poštou (nejlépe s dodejkou).

Vzory odstoupení najdete zde: https://www.eru.cz/informacni-centrum/zmena-dodavatele/vzory-odstoupeni-od-smlouvy

S pozdravem

Jana Poncarová, Karel Srdečný

Odpovídá:  Ing. Karel Srdečný - EKIS České Budějovice Ekowatt
Téma:  Elektřina
tisk