MPO Efekt - energie efektivně
 INFORMAČNÍ PORTÁL Ministerstva průmyslu a obchodu
    O PODPOŘE ENERGETICKÝCH ÚSPOR A VYUŽITÍ OBNOVITELNÝCH ZDROJŮ ENERGIE

Internetová poradna i-EKIS - Odpověď

tisk

Jsme výrobce reklamních poutačů a stojanů pro podporu prodeje. Část produktů je osvětlena LED nebo zářivkami. Poslední dobou nám začínají přibývat dotazy našich zákazníků na energetickou náročnost našich produktů a proto bychom chtěli na světelné produkty dávat energetické štítky.
[ 23.4.18 - dotaz číslo: 93050 - téma: Osvětlení ]

Dle nařízení 874/2012 se energetické štítky vztahují na světelné zdroje a svítidla a to pouze při prodeji pro koncové zákazníky. Na podsvětlené poutače
se povinnost uvádět energetické štítky nevztahuje. Zákazníkům můžete zprostředkovat energetické štítky světelných zdrojů, které ve svých výrobcích používáte. O celkové účinnosti
poutače ale takový štítek nijak nevypovídá, protože není definována účinnost světelného poutače. Neúsporně lze osvětlit reklamu i úspornými světelnými zdroji a obráceně. Přesnější a důležitější je tedy uvádět potřebný příkon vašich výrobků.
[ Odpovídá: - ]

© MPO 2008. Kontakt na správce webu:
Realizoval: EkoWATT. Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect