Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

11.10.11 / dotaz č. 29630
Řeším problém s fakturací za zemní plyn od Pražské plynárenské, která mi za loňský rok poslala fakturu se spotřebou 4x větší než tři předcházející roky.
Zdálo se mi to podivné, a tak jsem zažádala o přezkoušení plynoměru.
Nyní mi vyšlo vyrozumění, že plynoměr je v pořádku a že spotřeba je zřejmě vyšší proto, že v minulých letech byla počítána jen odhadem, protože jsme při odečtu nebyli doma!(což není pravda).
Mám schované všechny faktury z minulých let (řádně jsem je uhradila, jednou mi dokonce vraceli přeplatek). Nikde na nich není uvedeno, že jsou dělány odhadem, všude jsou konkrétní čísla.
P.Plynárenská mi nyní poslala OPRAVNÉ faktury tři roky zpětně a chce, abych částku kolem 30 tisíc uhradila.
Zajímalo by mě, zda na to mají právo či zda se mohu nějak bránit.
Vážená paní,
bohužel je častou praxí, že dodavatel plynu nefakturuje na základě fyzického odečtu plynoměru, ale dle vlastního odhadu spotřeby. Doporučuji vám obrátit se na vašeho právníka, případně na Sdružení ochrany spotřebitelů
( http://www.spotrebitele.info/ ) protože se domnívám, že při fakturaci zpětně za 3 roky můžete uplatnit námitku promlčení.
Případně se obraťte na Energetický regulační úřad, (www.eru.cz)který posoudí zda dodavatel plynu postupoval v souladu se zákonem.

S pozdravem Mgr.F.Macholda



KS
Odpovídá:  Mgr., MBA František Macholda - EKIS Plzeň Ekowatt
Téma:  Plyn
tisk