MPO Efekt - energie efektivně Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Efekt

Program efekt

Vázvy

Výzvy

Ekis
Energetické poradenství

Ekis

Publikace

Publikace

Prohlášení o zpracování osobních údajů ve státním programu na podporu úspor energie (GDPR)

Informace - osobní údaje (GDPR)

Internetová poradna i-EKI / odpověď

30.11.17 / dotaz č. 89344
Dobrý den, mám dotaz ohledně přechodu k jinému dodavateli, otec mi daroval dům, tedy já jsem novým majitelem, elektřina byla do té doby vedená na otce, já jsem se rozhodla přejít k jinému dodavateli elektřiny, od centropolu k čezu, s tím že jsem volala na zákaznickou linku čezu, kde mě ujistili že vše vyřídí za mě, ptala jsem se jestli tedy již nikam nemusíme chodit s tím že by otec elektřinu u centropolu odhlásil a já se u čezu nahlásila, bylo mi řečeno že se nemusím již o nic starat, že vše zařídí sami na základě plné moci ode mě, považovala jsem tedy věc za vyřízenou, centropol ale ted požaduje sankci za porušení obchodních podmínek - za předčasné vypovězení služeb, po komunikaci s čezem uznali že vina byla na jejich straně s tím že řekli že se již o nic nemusím starat, ale centropol požaduje zaplatit sankci, prý za porušení podmínek, ale já se domnívám že to není oprávněné protože jsem novým majitelem nemovitosti a nikdo mi přece nemůže diktovat podmínky u koho budu odebírat elektřinu. Můžete mi prosím nějak v této věci pomoci?
Dobrý den,

Když si na sebe přepisujete odběrné místo z důvodu změny majitele nemovitosti a zároveň měníte dodavatele, máte samozřejmě možnost si dodavatele svobodně vybrat.

Postupuje se tak, že původní majitel ukončí odběr (na to mívají dodavatelé formuláře na svých stránkách) – odběr by byl v tomto případě ukončený z toho důvodu, že váš otec už není majitelem nemovitosti, potom by měl přepis odběrného místa zajistit nový dodavatel. Zdá se, že dodavatel v tomto případě mohl pochybit. Centropol by po vás zaplacení sankcí požadovat neměl. Pokud máte nemovitost přepsanou na sebe, můžete vše doložit výpisem z katastru a doložit tak, že se vlastník změnil. Zároveň požadujte po společnosti ČEZ, aby svoji chybu napravili.

Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad – www.eru.cz, kde funguje přímo oddělení ochrany spotřebitele.

S pozdravem

Jana Poncarová, Karel Srdečný
Odpovídá:  Ing. Karel Srdečný - EKIS České Budějovice Ekowatt
Téma:  Legislativa
tisk