MPO Efekt - energie efektivně Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Efekt

Program efekt

Vázvy

Výzvy

Ekis
Energetické poradenství

Ekis

Publikace

Publikace

Prohlášení o zpracování osobních údajů ve státním programu na podporu úspor energie (GDPR)

Informace - osobní údaje (GDPR)

Internetová poradna i-EKI / odpověď

12.2.18 / dotaz č. 90449
Dobrý večer, četla jsem o energiích na Všem webu, tak prosím, mám takový malý problém.Podepsali jsme registraci s Obec Občanům, zastupuje ji Terra Group. Do 14 dní jsme neodešli, protože doma dialerka to vylíčila jako ,že mají nejlepší ceny a taky manžel vždycky řve, že už nikam nejde,a doklady jsou psané na něho, tak jsem se ani nepodívala na net. Terra Group manžel ji podepsal plnou moc. Mají nás připojovat k elektřině od května 2018, plyn byl prolongován na 1 rok, takže až od 24.12. 2018. Dnes už vím, že bydlíme v paneláku a máme dost malou spotřebu 1150 Kwh a 0,33 MWh plynu, takže úspora by měla být asi 100,- Kč,/ pro tohle bychom od Čez neodcházeli, ta jejich reklama - ušetříte 20 - 30 %, kdybychom byli ve velkém rodinném domě/ protože jsme byli u Čez Basic , ale tady jsme dostali stálou spotřebu za elektřinu 60,- Kč za měsíc o 10 Kč ještě více než Čez a plyn by měl být tady lacinější /675,- Kč /, bez stálého platu, což jsme měli u Praktik Čez taky bez stálého platu. Soutěž vyhrála Pražská plynárenská, já ale nikde nevidím vysoutěženou cenu - nebo to mám prosím hledat na stránkách Terra Group ? /Nebo na stránkách Obec občanům ? / Jsme z toho dost zmateni, protože je několik meilových adres, ale když jsem se na nějaký dotaz ptala Obec Občanům - centrum, tak mi nikdo ani neodpověděl - pak jsem se asi dovtípila, že asi budou jen komunikovat s Terra Group, když dal manžel plnou moc na zastupování? A paní dialerka na její meilové adrese se mi už taky neozvala. Čez máme tady i v místě bydliště, / nyní vidím, že jsme ty smlouvy tak špatné neměli/,3 roky uvidíme jaké to bude, ale cena stálého platu na jejich registraci nebyla uvedena, jen ceny za spotřebu a manželovi ji sdělili sms až po 14 denní lhůtě / abychom nemohli odejít - jen s velkou pokutou /psali 5 tis/ a co jsem četla na netu, tak lidem pokuty dávali / i když dotyční nevylíčili celý problém.Pak ještě přišla smlouva - za měsíc s Pražskou plynárenskou, kde ještě Terra Group měla uvedené různé pokuty a mimořádné fakturace placené navíc /doufám, že z toho nic nebude potřeba/. Pak se píše na netu, že lze ukončit smlouvu, když zdvihnou cenu /nevím, jestli se to týká i stálého platu ?, ale nikde se nemůžu na tu cenu v aukci dopátrat - na jakých stránkách by to prosím mělo být? A taky doufám, že se to nestane.Ráda bych se pak podívala - i za ty tři roky jaká má být další cena, ale nevím kam. Škoda, že já všechno čtu až když je pozdě. Děkuji mockrát za odpověď
Dobrý den,

podle toho, co popisujete, jste podepsali přihlášku do aukce elektřiny/zemního plynu. Je otázkou, zda přímo s Terra Group (pravděpodobně ano, pokud píšete, že mají manželovu plnou moc)? Nerozumím ale příliš tomu, jakou roli v celé situaci hraje Obec občanům? Kdo byl pořadatel aukce?

Vysoutěžené ceny by vám měl sdělit pořadatel aukce. Jednat byste měli se společností, s níž máte uzavřenou smlouvu, resp. které jste podepsali přihlášku do aukce. Bohužel, přihlášky bývají často i závazné, to znamená, že se zavazujete odebírat energii od dodavatele, jenž soutěž vyhraje.
Sama zmiňujete pokuty, které společnost má uvedené v obchodních podmínkách, pokud byste se nakonec rozhodli k vítěznému dodavateli nepřejít, mohli by se na vás tyto sankce vztáhnout. Více najdete v obchodních podmínkách.

Možnost výpovědi smlouvy při zdražení (zvýšení cen) by se vás netýkala, protože ceny z aukce bývají pevně dané po celou dobu, na níž je smlouva uzavřena (například dva roky – záleží na tom, co jste podepsali, co je v podmínkách).

Ještě se můžete zkusit obrátit na svého dodavatele, zda by vám v této situaci uměl pomoci, ale jak už jsem psala, půjde o to, co máte v podmínkách, k čemu jste se zavázali a komu co přesně podepsali.

Obrátit se můžete také na Energetický regulační úřad, konkrétně na oddělení ochrany spotřebitele: https://www.eru.cz/informacni-centrum

S pozdravem

Jana Poncarová, Karel Srdečný
Odpovídá:  Ing. Karel Srdečný - EKIS České Budějovice Ekowatt tisk