MPO Efekt - energie efektivně Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Efekt

Program efekt

Vázvy

Výzvy

Ekis
Energetické poradenství

Ekis

Publikace

Publikace

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

23.4.18 / dotaz č. 93050
Jsme výrobce reklamních poutačů a stojanů pro podporu prodeje. Část produktů je osvětlena LED nebo zářivkami. Poslední dobou nám začínají přibývat dotazy našich zákazníků na energetickou náročnost našich produktů a proto bychom chtěli na světelné produkty dávat energetické štítky.
Dle nařízení 874/2012 se energetické štítky vztahují na světelné zdroje a svítidla a to pouze při prodeji pro koncové zákazníky. Na podsvětlené poutače
se povinnost uvádět energetické štítky nevztahuje. Zákazníkům můžete zprostředkovat energetické štítky světelných zdrojů, které ve svých výrobcích používáte. O celkové účinnosti
poutače ale takový štítek nijak nevypovídá, protože není definována účinnost světelného poutače. Neúsporně lze osvětlit reklamu i úspornými světelnými zdroji a obráceně. Přesnější a důležitější je tedy uvádět potřebný příkon vašich výrobků.
Odpovídá:  Ing., Mgr. Michal Staša* -
Téma:  Osvětlení
tisk