Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

16.7.13 / dotaz č. 41195
Dobrý den,
dostala jsem vyúčtování od majitele objektu na pronajatý byt. K tomu jsem si vyžádala nahlédnutí do faktur, to mi zatím nebylo umožněno, jen mi poslali excelovskou tabulku s částkami, ze které jsem si však všimla, že ve vyúčtování za rok 2012 jsou zahrnuté (částečně) náklady za rok 2011 - bez jakéhokoliv vyrozumění o tomto. Je tedy možné, aby bez upozornění vyúčtovával majitel bytu v roce 2012 i náklady za rok 2011, nebo v případě, že loňské vyúčtování bylo nesprávné, by měl udělat opravné vyúčtování za 2011? Příklad z tabulky - vodné stočné - celkové náklady ve vyúčtování 608.661,10 z toho za 2011 bylo 161.428,10 a za rok 2012 447.233,00. Děkuji
Dobrý den,
vyúčtování je v pořádku. Pokud závada ve vyúčtování resp. reklamace za rok 2011 vznikla až po reklamační době, majitel domu nemusel vyúčtování za rok 2011 přepracovat, ale měl možnost provedené vyúčtování hodnotit jako zálohové a doúčtovat rok 2011 ve vyúčtování za následujíci období tj. za rok 2012, jako pohledávku za uplynulé období. Ve vyúčtování to musí být označeno. Dle občanského zákoníku lze, v případě zjištěné závady ve vyúčtování, doúčtovat náklady zpětně až za 3 uplynulé roky.

S pozdravem
HB
Odpovídá:  Ing. Helena Bellingová* - EKIS Liberec tisk