Efekt energie Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Internetová poradna i-EKIS / odpověď

26.7.13 / dotaz č. 41416
Do zprávy o kontrole viz. vzor v příloze č. 4 vyhlášky č. 194/2013 Sb. o kontrole kotlů a rozvodů tepelné energie je nutno uvést, mimo jiné, identifikační údaje, podrobný popis a hodnocení rozvodů tepelné energie. Kde jsou hranice kam až je nutno to popisovat? Uvedu příklad: Teplárenské společnosti s velkými zdroji mají rozsáhlé tepelné sítě v řádech kilometrů či desítek kilometrů. Co je tedy v tomhle případě dle vyhl. č. 194/2013 Sb. myšleno jako rozvod tepelné energie, jež je nutno popisovat?

Děkuji za odpověď.
Povinnost kontroly kotlů a rozvodů stanovena v zákoně o hospodaření energií (§6a zákona č. 406/2000 Sb.). Zde se mluví povinnosti "zajistit pravidelnou kontrolu těchto kotlů a příslušných rozvodů tepelné energie..." Zákon tedy nijak podrobně nespecifikuje o jaké rozvody jde. Lze předpokládat, že jde o rozvody ve vašem vlastnictví. Teplárna obvykle vlastní rozvody mezi kotelnou a předávacím místem, hranice vlastnictví je jistě každému provozovateli jasná. Zákon nemůže vyžadovat, aby za kontrolu rozvodů odpovídal někdo jiný než vlastník a opačně, nemůžete kontrolovat "cizí" rozvody.

Vyhláška č. 194/2013 Sb. v Příloze 4 (která se týká kotlů a rozvodů provozovaných s licencí pro podnikání v energetice) rozlišuje hodnocení vnějších tepelných rozvodů a rozvodů umístěných v budově. Vnější rozvody se hodnotí dle této vyhlášky a její přílohy č .4. Účinnost vnitřních rozvodů se hodnotí podle jiného právního předpisu, kterým je v současnosti vyhl. 151/2001 Sb.

Je samozřejmě v zájmu majitele a provozovatele rozvodů, aby kontroloval stav a ztráty rozvodů, i bez zákonného nařízení.

S pozdravem
K. Srdečný
Odpovídá:  Ing. Karel Srdečný - EKIS České Budějovice Ekowatt
Téma:  Legislativa
tisk